Äänestä Juuassa numerolla 72


Ennakkoäänestys alkoi tänään. Vaalit ovat tällä kertaa hieman erilaiset, kuin aiemmin. Vallitseva maailmantila pakottaa kampanjoimaan suurelta osin verkossa. 

Olen ollut mukana kuntavaaleissa monen monta kertaa. Mietin, että montako, mutta en enää muista. Ehkä viides tai kuudes kerta. Olen toiminut ainakin yhden kauden sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsenenä ja sitten neljä kautta tarkastuslautakunnan jäsenenä.  Kunnan toimintojen ja talouden tuntemus ovat ajan tasalla. Tiedän kuinka luottamushenkilön tulee toimia yhteistyössä viranhaltijoiden kanssa parhaan mahdollisen lopputulosken saavuttamiseksi. 

Keskustalaiset arvot jäivät tällä kertaa taakse ja olen mukana sitoutumattomana Perussuomalaisten ehdokkaana. 

Minulta on kysytty miksi näin. Olin yli kaksikymmentä vuotta Keskustan Juuan kunnallisjärjestössä mukana. Toimin aikani niin kunnallisjärjestön kuin naisosaston aktiivijäsenenä mm. sihteerinä. Osallistuin ja tein mitä toivottiin. En koko aikana kokenut, että minua olisi kuunneltu tai arvostettu ryhmän jäsenenä. Aina joku tiesi paremmin tai muuten vain jätti huomiotta ja kuulematta. Kyse oli joskus isoista asioista ja joskus pienistä. Lopulta en saanut enää edes kokouskutsuja. 
Ilmoitin kahdenksan vuotta sitten, ettei minulle tule paikallislehteä. Koska se on kunnallisjärjestön pääasiallinen info-kanava, pyysin myös toisen kanavan, sosiaalisen median käyttöönottoa. Näin myös minä ja moni muu olisi tiennyt mitä Juuan keskustalaisten joukossa tapahtuu, milloin olla missäkin mukana. Tätäkään toivetta ei kuunneltu. 
Kun minulle keväällä soitettiin ja kysyttiin mukaan ehdokkaaksi, esitin edelleen toiveeni. Jälleen se hylättiin vain kommentoimalla, ettei muulle yhteydenpitotavalle ole tarvetta. 

Haluan olla mukana ryhmässä, joka kuuntelee ja kuulee, tekee yhdessä, kehittää yhdessä ja toimii yhdessä. Olipa sitten kyse isoista tai pienistä asioista. Perussuomalaiset aatteet ovat melkoisen lähellä vanhan ajan keskustalaisuutta. Siksi pääsyin valitsemaan tämän puolueen. Olen siis sitoutumattomana mukana PS listalla.

Näissä vaaleissa pidän tärkeimpänä luvata, että jos tulen valituksi, teen kaikkeni, ettei palveluverkko enää kapene. Meidän pitää saada aikaiseksi yhteistyötä, jolla varmistamme, ettei Juuan osa tule olemaan ”sivukylän” osa. Omien vanhustemme pitää saada asua ja elää omassa kodissaan mahdollisimman pitkään. Tässä apuna on osaava ja ammattitaitoinen kotihoito. Kun itsenäinen asuminen ei enää ole mahdollista edes tuettuna, on vanhuksen saatava hoitopaikka Juuan kunnan hoitoyksiköstä. Vanhusten siirtäminen muille paikkakunnille hoitoon ei koskaan ole minulle vaihtoehto. Juukaan valmistuu hieno koulukeskus, jossa kunnan oppilaiden on hyvä ja turvallinen käydä koulua. Eteläpään oppilaiden tulisi saada valita Kolin koulu, jos se on tarkoituksenmukaista perheen ja lapsen kannalta. Työperäinen maahanmuutto on hyvä ja jopa tarpeellinen, jos osaaminen ja tarve kohtaavat. Kunnan pitää tukea yrittäjyyttä kaikin mahdollisin ja tarpeellisin keinoin, että säilytämme työpaikat Juuassa.

Olen jättänyt jäsenhakemuksen Perussuomalaisille. Halusin kuitenkin toimia oikeassa järjestyksessä ja jättää ensin tarkastuslautakunnan tehtävän kunnialla taakseni. Sitähän hoidin viimeiset 16 vuotta Keskustan mandaatilla. Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Nyt on tämän uuden ajan aika.

Sinä voit mahdollistaa sen, että voin jatkaa työtäni Juuan kunnan parhaaksi. 
Tee se äänestämällä numerolla 72.


Kommentit